czwartek, 9 października 2014

Poterningowy stejk :)

Do moich ulubionych posiłków potreningowych należą właśnie steki. Bardzo często jem je z dodatkiem warzyw i np. ryżu pełnoziarnistego. Dlaczego akurat stek ? Przed wszystkim steki robię jak mam mało czasu, główną ich zaletą jest szybkość przygotowania. Ja lubię średnie więc przygotowanie zajmuje mi jakieś 6 minut na dobrze rozgrzanej patelni. Poniżej zdjęcie mojego Steka z fasolką (ryż mam na innym talerzu).


Dlaczego taki posiłek po treningu ?

  Trening siłowy powoduje szybkie wyczerpywanie się Twoich wewnętrznych akumulatorów i organizm zaczyna szukać dodatkowych źródeł energii. Jeśli nie dostarczysz mu pełnowartościowego posiłku złożonego z szybko przyswajalnych węglowodanów i białka, zacznie na energię przerabiać mięśnie. A białko to właśnie stek o którym mowa :) Czasami można też zjeść łososia, kurczaka tak by nie było monotonnie :)




Powyżej stek dobrze wysmażony z mieszanką warzyw po grecku. Steki jak i warzywa kupuję w biedronce czasami też w lidlu. Najlepsze mięso w marketach jest z firmy Beef Master :)

A Wy lubicie steki ?

środa, 1 października 2014

Suplementy - Kreatyna

Bardzo wielu ćwiczących na siłowni oraz uprawiających inne sporty. Po pewnym czasie intensywnych treningów popada w tak zwaną stagnację. Nie możemy pobijać naszych dotychczasowych rekordów, czujemy się zmęczeni i nie widać progresu w treningach. Niektórzy polecają w takich przypadkach zrobić np. dwu tygodniową przerwę w treningach w celu odpoczynku i regeneracji mięśni. Niestety nie na wszystkich taki zabieg działa. Z pomocą mogą nam przyjść suplementy (oczywiście w połączeniu z odpowiednią dietą) do podstawowych można zaliczyć BCAA o którym pisałem tutaj. Albo Kreatyna, najlepiej będzie połączyć obydwa suplementy. Ale wracając do kreatyny : 

"Kreatyna (kwas β-metyloguanidynooctowy) – organiczny związek chemiczny zawierający elementy strukturalne guanidyny i kwasu octowego. W organizmach zwierzęcych tworzy się w trakcie przemiany materii, występuje głównie w mięśniach i ścięgnach.
Ulega fosforylacji przy użyciu enzymu kinazy kreatynowej przechodząc w fosfokreatynę. Jest wykorzystywana do magazynowania i uwalniania energii niezbędnej do wielu procesów chemicznych zachodzących w komórkach, w tym do syntezy białek mięśniowych. Podwyższenie jej poziomu w organizmie jest stosowane do badania zdolności filtracyjnych nerek.
Kreatyna jest stałym składnikiem tkanki mięśniowej i odgrywa zasadniczą rolę w przemianach chemicznych powodujących skurcz mięśniowy. Kreatyna powstaje w organizmie człowieka z glicyny (kwas aminooctowy).
Glicyna reaguje w ustroju z argininą i wobec enzymu fermentu transaminacyjnego zamienia się na kwas guanidynooctowy czyli glukocyjaminę, z argininy tworzy się wówczas ornityna (która stymuluje wydzielanie hormonu wzrostu). Z glukocyjaminy w ustroju powstaje kreatyna.
Wytworzona kreatyna łączy się w tkankach z kwasem fosforowym tworząc kwas kreatynofosforowy (fosfagen), niezbędny do procesów życiowych w tkankach zwierzęcych.
Preparaty kreatynowe są uważane za najlepsze legalne środki anaboliczne stosowane przez osoby uprawiające sporty siłowe, gdyż dają bardzo duże przyrosty beztłuszczowej masy mięśniowej w relatywnie krótkim czasie. Ze względu na udział kreatyny w metabolizmie wysiłku fizycznego, preparaty te również wydatnie poprawiają siłę i wytrzymałość sportowców. Z powodu tych właściwości są powszechnie i wielokrotnie stosowane przez sportowców wyczynowych i amatorskich." źródło
 
 

Kreatyna jest znakomitym suplementem diety wspomagającym przełamanie zastoju. Jako wspomaganie wykorzystuje ją bardzo wielu zawodowych sportowców. Jest to suplement dający bardzo dużo energii, a to pozwala na intensywniejsze treningi. Jest bardzo często wykorzystywana w kulturystyce oraz w innych sportach siłowych. Kreatyna występuje w kilku formach o różnym stopniu wchłanialności (jabłczan i monohydrant). Dzięki temu każdy bezproblemowo znajdzie coś dla siebie. Najlepsze efekty obserwuje się po pierwszym cyklu. Polecam Wam kreatyny w formie proszku, są trochę droższe od tych w tabletkach, ale mają lepszą rozpuszczalność i wchłanialność.

Świetnie spisuje się w połączeniu z gainerem jeżeli mamy problem z tyciem. - w trakcie cyklu na masę (uwaga podczas stosowania gainera istnieje ryzyko, że złapiemy też trochę masy tłuszczowej :)



W połączeniu z reduktorem tłuszczu, kreatyna również daje świetne efekty.

Ma bardzo wiele zalet a jedną z najważniejszych jest bardzo łatwy dostęp.A także stosunkowo niska cena, która nie ma wpływu na jakość produktu.Więc jeżeli mamy problem z zastojem oraz pokonywaniem pewnych granic,ten suplement diety będzie dla nas najlepszym rozwiązaniem.

Ja osobiście miałem już około 6 cyklów kreatynowych podczas moich treningów. Używałem między innymi kreatyny firm Universal, ACIVLAB, Trec i Olimp. Najlepiej działała na mnie kreatyna z Treca CM3, ale warto zrobić różne cykle na różnej kreatynie bo na każdego może działać inna mieszanka.

czwartek, 18 września 2014

Suplementy - BCAA

Dzisiaj chciałem rozpocząć cykl artykułów o suplementacji. Na pierwszy ogień znane i lubiane aminokwasy BCAA. Zaczynam od tego suplementu ponieważ może on być stosowany przez wszystkich tj. biegaczy, rowerzystów, kulturystów czy też amatorów wszelkiego rodzaju sportów siłowych i wytrzymałościowych.

Wskazania stosowania BCAA - Powinno się go stosować  w celu zwiększenia siły i masy mięśniowej przy jednoczesnej redukcji tkanki tłuszczowej oraz jednoczesnej ochrony masy mięśniowej podczas redukcji . Polecany wszystkim osobom trenującym rekreacyjnie i wyczynowo wszystkie dyscypliny sportu. Stosuje się je głównie w celach poprawy zdolności wysiłkowej w długotrwałych wysiłkach wytrzymałościowych (biegi, kolarstwo, piłka nożna).

BCAA to doskonałe źródło aminokwasów rozgałęzionych. Aminokwasy rozgałęzione budują ok. 1/3 masy mięśni szkieletowych, wykazują działanie antykataboliczne, jak również odgrywają istotną rolę w syntezie białka mięśniowego. BCAA XTRA jest idealnym rozwiązaniem dla osób pragnących zwiększyć masę mięśniową oraz siłę bez przyrostu tkanki tłuszczowej.

Aminokwasy mamy dostępne zarówno w tabletkach jak i w proszku (ja preferuję te drugie ze względu na lepszą przyswajalność i wchłanialność, oczywiście w proszku są droższe :/)

Suplement ten jest stosowany przez większość osób bez przerwy, zarówno przy cyklach redukcyjnych jak i masowych. Podczas redukcji chroni nasze mięśnie, a podczas budowania masy pozwala zwiększać jej objętość. 

Osobiście testowałem już BCAA wielu firm, m.in: Trec, Activlab jednak najbardziej przypadły mi do gustu aminokwasy BCAA Xplode firmy Olimp. Świetny smak, działanie i rozpuszczalność. 

Poniżej opis z opakowania : 

"Xplode to seria suplementów oparta wyłącznie na absolutnie innowacyjnych produktach, zaprojektowanych dla osób o bezkompromisowych wymaganiach. Unikatowy skład tych suplementów jest wynikiem starań naukowców z laboratoriów Olimp®, opierających się w projektowaniu każdego produktu, na najnowszych badaniach w zakresie diety i suplementacji sportowców i osób aktywnych. Wieloletnie doświadczenie Olimp® w branży suplementacyjnej niewątpliwie przyczyniło się do sukcesów najbardziej utytułowanych sportowców z Olimp Team, którzy również uczestniczyli w kreowaniu serii XplodeNowatorski skład każdego produktu z serii Xplode bazuje wyłącznie na najbardziej skutecznych i farmaceutycznie czystych substancjach czynnych, o sprawdzonym i udokumentowanym, bezpiecznym działaniu. Żadnych tanich zamienników! "

Polecam Wam stosowanie BCAA nie koniecznie akurat tego produktu, ale warto przetestować parę i wybrać dla siebie odpowiedni :)