wtorek, 11 października 2016

Jakie korzyści niesie za sobą trening siłowy bez sprzętu?

W dzisiejszych czasach wcale tak łatwo nie jest utrzymać szczupłą sylwetkę bez nadmiaru tkanki tłuszczowej. Na dodatek wypada też wzmocnić swoje mięśnie oraz ścięgna tak, aby dało się na długo pozostać w zdrowiu unikając kontuzji. Dlatego też sporo osób pragnie rozpocząć aktywność fizyczną. Niestety pewien odsetek tych osób musi zrezygnować z uwagi na kosztowne karnety na siłownię bądź też zniechęcają się oni długim czasem dotarcia na miejsce ćwiczeń.

 Warto jednak kontynuować ćwiczenia, ponieważ jest możliwość obejścia się bez wydawania pieniędzy na karnet na siłownię oraz marnowania czasu, by dojechać na salę. Taką właśnie alternatywą jest trening siłowy bez sprzętu. Tego rodzaju aktywność można wykonywać zarówno w domu oraz w każdej innej wolnej przestrzeni np. parku, boisku czy pokoju hotelowym. Do wzmocnienia swoich mięśni tym sposobem nie potrzebujemy absolutnie żadnego sprzętu i tym nie wydajemy niepotrzebnie pieniędzy. Wbrew niepochlebnym opiniom dobrze skonstruowany trening siłowy bez sprzętu pozwala wytrenować każdy mięsień na ciele człowieka. Do wykonywania takiego treningu wystarczy własne ciało, czasami możemy posłużyć się jeszcze krzesłem, kanapą , albo stołem. Niektóre ćwiczenia będą wymagać od nas oparcia się o coś albo unoszenia. 




Wystarczy tylko wraz ze wzrostem wytrenowania odpowiednio dobierać trudniejsze warianty przysiadów, pompek, podciągnięć na drążku oraz ćwiczeń na brzuch, a uda się nam uzyskać godną pozazdroszczenia krzepę. 



Na dodatek wykonując trening siłowy bez sprzętu wzmacniamy stawy oraz ścięgna i tym samym nie narażamy się na kontuzje, co jest częste przy ćwiczeniach z ciężarami. Zatem chcąc cieszyć się pięknym ciałem i niemałą siłą warto sięgnąć po ten typ treningu, a przy okazji nie wydając na to pieniędzy.

środa, 24 sierpnia 2016

Piłkarski egzamin

Obozy sportowe są bardzo popularne, zwłaszcza jeżeli chodzi o założenia polskiej piłkarskiej myśli szkoleniowej.

Nic dziwnego, gdyż jest to doskonały czas, w którym można nawiązać relacje ze swoimi podopiecznymi, poznać ich od innej strony oraz przy okazji ciągle rozwijać sportową pasję. Niektóre z takich wyjazdów mają jednak jeszcze jeden cel, jakim jest wykonanie swoistego egzaminu z tych umiejętności, które były trenowane przez ostatni czas.

Słowo „egzamin” może nie do końca tutaj pasuje, gdyż nierozerwalnie kojarzy nam się ono z czymś stresującym oraz przynoszącym problemy w przypadku niepowodzenia. Obozy sportowe stanowią dobrą okazję do tego, aby sprawdzić na spokojnie postępy swoich podopiecznych. Piłkarze podczas takich wyjazdów są zazwyczaj o wiele bardziej zrelaksowani i odprężeni, co oczywiście w pozytywny sposób wpływa na ich grę. Właśnie dlatego, takie campy piłkarskie są dobrą okazją do dyskretnego mierzenia umiejętności piłkarzy.




Na takich wyjazdach zdarza się również szansa na indywidualny trening piłkarski. Podczas codziennych treningów w szkółce z reguły nie ma czasu, aby zorganizować coś indywidualnego dla danego zawodnika. Wyjazd na obóz daje taką możliwość, gdyż mamy nieco więcej czasu do zagospodarowania. Jeżeli widzimy osoby mające problem, to możemy indywidualnie z nimi spróbować go rozwiązać – zazwyczaj mówimy o jakichś niedociągnięciach treningowych. Nawet jeżeli takich osób jest więcej, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby stworzyć dwie grupy i nieco inaczej prowadzić treningi.


Egzaminem można również nazwać współpracę i kooperację, jaka jest konieczna w codziennym życiu na obozie. Obserwując zachowania oraz integrację swoich zawodników można wynieść bardzo wiele cennych informacji odnośnie ich charakterów, zaangażowania oraz relacji z innymi członkami drużyny.


Jak widać, takie obozy niosą ze sobą same dobre możliwości, z których szkółki piłkarskie chętnie korzystają nie tylko w okresie wakacyjnym. Bardzo często organizowane są również zimowe obozy piłkarskie, gdzie tradycyjne treningi łączy się z rekreacyjną jazdą na nartach lub desce snowboardowej.

czwartek, 7 lipca 2016

Kilka porad jak wyrzeźbić brzuch

Brzuch jest jedną z bardziej problematycznych części ciała. Niestety na brzuchu nabieramy tkanki tłuszczowej najszybciej. To tutaj bardzo szybko się tyje, bo ta część ciała niestety nie jest zbyt dobrze ćwiczona. To natomiast powoduje, że nie możemy wyglądać dobrze. W takim przypadku potrzebne są nam ćwiczenia na brzuch, czyli takie ćwiczenia, dzięki którym będziemy mogli spalić tkankę tłuszczową w dokładnie tym miejscu na ciele. 

O ile nasze ręce cały czas są w ruchu i o ile nogami pracujemy cały dzień, o tyle brzuch jest jakby nieruchomy. Poza tym mamy tutaj dużo tkanki tłuszczowej, która jest też bardzo pojemna. Wielkość komórek tłuszczowych i ich pojemność sprawia, że bardzo szybko w tym miejscu tyjemy. Ćwiczenia na brzuch mogą być łączone. 



Przykładowo niektóre ćwiczenia na plecy mogą też działać na brzuch i w tym przypadku za jednym zamachem możemy osiągnąć dwie korzyści. Jednakże już ćwiczenia na pośladki raczej niewiele nam pomogą na odchudzanie brzucha. Ogólnie trzeba zrozumieć, że z ćwiczeniami jest tak, że same w sobie nie odchudzają. Odchudza przede wszystkim to, że ciało  na wyższe obroty, a co za tym idzie zwiększa się przemiana materii.




 Najlepiej odchudzą nie tyle ćwiczenia, co bieganie, pływanie lub aktywność typu cardio. Im szybciej oddychamy i im szybciej bije nasze serce, tym łatwiej jest nam się odchudzić. Dlatego też nie dziwi fakt, że wiele osób nie odnosi odpowiednich efektów w swoich ćwiczeniach. Są one realizowane nie tak, jak trzeba i co za tym idzie nie dają spodziewanych efektów.