środa, 14 lutego 2018

Fabryka Siły - recenzja

Jeśli zastanawiasz się nad zmianą sylwetki ale te wszystkie obliczenia, makrosy, białka i plany treningowe to dla Ciebie czarna magia jest inne rozwiązanie. W internecie możemy skorzystać z pomocy ekspertów, którzy właściwie wszystko zrobią za nas (ułożą plan diety, dostaniemy gotowe przepisy i gotowy plan treningowy) naszym zadaniem będzie tylko albo aż :) trzymać dietę, przygotowywać posiłki i trenować. 

Platforma, która to umożliwia to Fabryka Siły za jej pomocą każdy (nawet Ci, którzy nie mają styczności ze sportami siłowymi i siłownią będą mogli rozpocząć pracę nad sylwetką. Wystarczy wybrać swój cel treningowy i wypełnić, krótką ankietę. 



Im dłuższy pakiet trwania diety i treningów oraz wsparcia ekspertów wybierzemy tym taniej nas to wyniesie jednak moim zdaniem najlepiej wybrać na początek wybrać plan na miesiąc tak by sobie wszystko posprawdzać i zaznajomić się z działaniem platformy. Z drugiej strony nie oczekujcie po 30 dniach spektakularnych efektów ale pierwsze już powinny się pojawić. Praca nad sylwetką wymaga cierpliwości. 

Następnym krokiem jest ankieta, w której podajemy nasze wymiary i wagę.

Po około 48h dostajemy gotowy plan treningowy i plan diety z których możemy korzystać. 





Dni treningowe i jadłospis mamy podzielone na każdy dzień trwania planu więc dokładnie wiemy co trenować i jakie jedzenie oraz w jakich ilościach spożywać. Mamy dostęp do dokładnych przepisów na potrawy ze zdjęciem oraz listy zakupów na każdy tydzień. 

Tutaj macie pokazany przykładowy posiłek wraz z wyliczonymi makroskładnikami, kalorycznością, składnikami i opisem wykonania. W taki sposób opisany jest każdy posiłek w diecie.


Oprócz diety i treningów mamy możliwość kontaktu z ekspertami przez cały okres trwania planu. Wystarczy tylko napisać wiadomość czy pytanie, a odpowiedź uzyskamy w ciągu 24 godzin. 

Nasze postępy są śledzone na bieżąco. Raz w tygodniu powinniśmy przesyłać zdjęcia swojej sylwetki i uaktualniać swoje pomiary dzięki czemu eksperci będą w stanie lepiej dostosować nasz plan żywienia i treningów. 



Ja stosuje ich plan już od 2 miesięcy i jestem zadowolony. 

Moje rady co do planu i ankiety :

Jeśli masz mało czasu na przygotowanie posiłków i nie musisz jeść ich niewiadomo jak skomplikowanych to w ankiecie wybierz 4 posiłki dziennie i czas przygotowywania do 15-20 min dzięki czemu będziesz miał przepisy na prosze potrawy ale szybciej je przygotujesz. Wcześniej wybrałem opcję 5 posiłków i czas przygotowania 30-40 min i musiałem spędzać w kuchni jakieś 1,5 - 2 h dziennie. Ja oprócz pracy mam też w ciągu dnia mnóstwo innych zajęć więc było to dla mnie zdecydowanie za długo ale jak ktoś ma czas i mu to nie przeszkadza to czemu nie :) Wiadomo jak już wiemy jak robić jakieś potrawy to szybciej nam to idzie i możemy lepiej zaplanować ich przygotowanie. Ja osobiście robię tak, że wybieram 2 góra 3 dni z tygodnia diety (oczywiście musza się zgadzać z kalorycznością w danym tygodniu) i robie je codziennie aż mi się znudzą. Dzięki czemu zakupy robie raz w tygodniu i mogę robić jednego dnia posiłki na dwa trzy dni. Można też oczywiście codziennie chodzić na małe zakupy i codziennie gotować jeśli ktoś ma czas (dobre rozwiązanie na początku diety. Nauczycie się przygotowywać potrawy, zaznajomicie się w ważeniem składników i przyzwyczaicie się do całej sytuacji :) 

Plan z Fabryki Siły mogę polecić każdemu, a w szczególności początkującym niezależnie od tego czy chcecie redukować kilogramy czy budować masę mięśniową.


Fabryka Siły - Plany treningowe i dietetyczne



środa, 3 stycznia 2018

Podstawowe suplementy - Witaminy

Preparaty witaminowo-mineralne to szczególnie modny sposób na suplementację organizmu. Są one szczególnie ważne dla osób prowadzących aktywny tryb życia, ale także dla każdego innego człowieka, gdyż odpowiadają za bardzo wiele procesów, które zachodzą w naszym organizmie. Często ich brak objawia się przez wypadanie włosów, drżenie powiek, skurcze i inne z pozoru błahe objawy, które często lekceważymy. Niestety to często objawy, które dają nam znać, że nasz organizm potrzebuje większej dawki witamin i minerałów. Szczególnie zimną wzrasta w naszym organizmie zapotrzebowanie na te składniki, bo większość z nich zawarte są w warzywach i owocach, a tych spożywamy mniej w okresie jesienno-zimowym. Witaminy, szczególnie witamina C wspiera naszą odporność, która także ulega obniżeniu w tym okresie. Inna z witamin - Witamina D pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego, przyczynia się do prawidłowego wchłaniania wapnia i fosforu, pomaga w utrzymaniu zdrowych kości i zębów. Witamina K przyczynia się do prawidłowego krzepnięcia krwi, a także podobnie jak witamina D, pomaga w utrzymaniu zdrowych kości. Witamin z grupy B wspomagają wchłanianie i efektywne wykorzystanie wszystkich składników pożywienia tj. białka, tłuszczów i węglowodanów.



Jeżeli brakuje nam konkretnej witaminy, bądź minerału warto sięgnąć po preparat, który dostarczy tylko ją, np. witamina C, E, D3, K, witaminy z grupy B, preparaty zawierające magnez, cynk, czy potas. Profilaktycznie najlepiej jednak stosować kompleksowe zestawienie witaminowo-mineralne. Tych na rynku nie brakuje. Reklamy co chwilę atakują nas nowymi produktami, które powinniśmy mieć w swojej domowej apteczce. Które więc z nich wybrać??? To pytanie nurtuje zapewne każdego z nas, bo z reklam wynika, że każdy preparat jest najlepszy dla nas. 

My i większość naszych klientów od wielu już lat stawiamy na OLIMP Witaminy MULTIPLE SPORT - http://www.odzywki-olimp.pl/olimp-vita-min-multiple-sport-120-kap-2-x-60-kaps-p-6772.html . Są to witaminy i minerały, które zaspokoją potrzeby większości z nas, a co nie jest bez znaczenia nie zrujnują naszej kieszeni. Miesięczny koszt suplementacji VITA-MIN MULTIPLE SPORT MEGA CAPS to około 30 zł. Jest to preparat dwufazowy. W opakowaniu jest 30 kaps. witaminowych (kolor biały) i 30 kaps. mineralnych (kolor niebieski). Kapsułka witaminowa to najwyższej jakości witaminy i ekstrakty roślinne, a kapsułka mineralna to ważne – są to minerały w postaci chelatów – jest to najlepiej przyswajalna forma minerałów.

wtorek, 21 listopada 2017

Jak biegać jesienią ?

Bieganie to fajny dodatek do treningów siłowych jednak bardzo wiele osób trenujących siłowo unika tego jak ognia. Boją się "spadków masy" i kojarzy im się to z biegającymi chudzielcami. Odnośnie biegania przy treningu siłowym i kształtowaniu sylwetki powstało już mnóstwo mitów, a większość z nich nie jest prawdziwa. 

Moim zdaniem każdy powinien biegać przynajmniej raz w tygodniu przez przynajmniej 30 min wpłynie to pozytywnie na naszą kondycję, zdrowie i samopoczucie, a nie odczujemy spadków masy, których taki wielu sie boi. Jedyne co możemy zgubić to trochę tłuszczu. 

Jeśli odpowiednio odżywimy się przed i po treningu biegowym oraz zadbamy o dobrą suplementacje, a nasz trening biegowy będzie dostosowany do naszych możliwości to o żadnych spadkach masy nie ma mowy. 

OK biegam regularnie ale na jesień i zimę robię definitywną przerwę bo pogoda mi nie pasuje. Jak zmienić to podejście ? 

Wiele osób na okres jesienno - zimowy rezygnuje z biegania sam też tak kiedyś robiłem. Z reguły zniechęca nas deszcz i pierwsze jesienne przeziębienie. 

Jak biegać jesienią ? 

Zdecydowanie najważniejszy jest strój. O ile wiosną i latem możemy biegać w bardziej normalnych ciuchach to w zimniejsze dni warto zaopatrzyć się w termo bieliznę i wygodniejsze ciuchy odporniejsze na opady i wiatr. Obecnie w sklepach sportowych taki zestaw bielizny i kurtkę do biegania możemy kupić w sumie do 150 zł. Oddychające ciuchy spowodują, że będziemy trzymać ciepło i jednocześnie nie marznąć. Dawniej jak biegałem w bawełnianych koszulkach i bluzach ciepło było mi przez pierwsze 15 minut później z każdym kilometrem uczucie mokrych pleców i zimna było coraz większe. Odkąd biegam w termo ciuchach cały trening jest zupełnie inaczej odczuwalny i nie ma mowy o przemarzaniu ciała.


Buty - ja osobiście uważam, że nie trzeba kupować specjalnych butów na jesień czy zimę ale warto po bieganiu zadbać o buty. Najlepiej wyczyścić je z błota i zadbać o to by wyschły do następnego treningu. Pamiętajcie butów nie suszymy na grzejniku tylko w jego pobliżu. Dodatkowo można włożyć pomiętą gazetę do butów.

Reasumując :) Do biegania w zimne dni potrzebna jest przede wszystkim motywacja i dobre ciuchy. Jeśli dobrze się przygotujemy to jesienne bieganie również będzie sprawiać przyjemność :)