wtorek, 2 maja 2017

Zalety ćwiczeń w nowoczesnej siłowni

Jeżeli wahasz się czy rozpocząć treningi na siłowni i ciągle przesuwasz decyzję na potem, pozwól, że przedstawimy Ci kilka istotnych zalet, jakie wiążą się z taką formą aktywności fizycznej. Jest ich naprawdę sporo, a każda z nich sprawia, ze po pewnym czasie trudno sobie wyobrazić rezygnację z regularnych treningów.



Poprawa kondycji

To pierwszy i najbardziej oczywisty zysk, jaki przynoszą ćwiczenia na siłowni. Nieważne, czy będziesz podnosić sztangę, korzystać z orbitreka, czy uczęszczać na grupowe zajęcia fitness. W każdym z tych przypadków możesz liczyć na stopniową poprawę ogólnej kondycji. Oczywiście pod warunkiem trzymania się określonego planu ćwiczeniowego – treningi odbywane od przypadku do przypadku niewiele zmienią.
Rzecz jasna ćwiczenia z wykorzystaniem ciężarów wpływają głównie na siłę, a ich wpływ na wytrzymałość jest znacznie mniejszy, aniżeli w przypadku maszyn przeznaczonych do ćwiczeń aerobowych, czy treningów typu tabata. Nie są jednak całkowicie neutralne i na pewno pomagają i w tym zakresie.

Poprawa sylwetki

Korzystając z możliwości, jakie oferuje siłownia Poznań, możesz stopniowo wpływać na swoją sylwetkę. Regularne ćwiczenia przy użyciu atlasu zdecydowanie pomogą w budowie rzeźby. Bieganie po bieżni, jazda na rowerach stacjonarnych, czy korzystanie orbitreków pozwala na spalanie nadmiarowej tkanki tłuszczowej, co z pewnością ma znaczenie nie tylko dla uwidocznienia mięśni budowanych przy okazji innych ćwiczeń, ale i na ogólną poprawę własnego wyglądu.
Warto tez zaznaczyć, iż na wielu siłowniach dostępny jest grafik ćwiczeń grupowych, wśród których można znaleźć i takie, z pomocą których łatwiejsze staje się modelowanie sylwetki. Mowa tutaj między innymi o zajęciach jogi, treningach z kategorii „brzuch, uda, pośladki” oraz „płaski brzuch”, czy o ćwiczeniach deep work. Wszystkie one pozwalają znacząco wpłynąć zarówno na ogólną postawę, jak i na sprężystość ruchu.

Poprawa zdrowia

Bez wątpienia jedną z korzyści, jakie może przynieść Ci aktywność fizyczna, jest lepsze zdrowie – i to w bardzo szerokim znaczeniu. Wynika to z faktu, że siłownia Poznań to nie tylko miejsce, w którym możesz wykonać serię zaawansowanych ćwiczeń.
Aktywność fizyczna sprawia, że poprawia się krążenie oraz praca układu oddechowego. Jedno i drugie ma bezpośrednie odzwierciedlenie w ogólnej odporności na choroby. Co więcej, ma to wpływ także na wzmocnienie kości.

Trening poprawia pracę umysłu

Tak, to nie pomyłka. Regularne ćwiczenia mają bardzo duży wpływ na psychikę. Lepsze dotlenienie mózgu sprawia, że wzrasta zdolność koncentracji i poprawia się praca szarych komórek. W efekcie powyższego łatwiej się skupić na pracy umysłowej, czytaniu, czy nawet na pracy twórczej, bo i zwiększenie kreatywności jest cechą często obserwowaną wśród osób dbających o swoją kondycję. Wszystko to ma miejsce dzięki temu, że ćwiczenia fizyczne poprawiają dotlenienie mózgu.
Co ciekawe, treningi wywołują również efekt antydepresyjny. Wydzielane w trakcie tego typu wysiłku endorfiny sprawiają, że następuje korzystna zmiana nastroju i całkiem spora satysfakcja.
Oczywiście o wszystkie te efekty łatwiej, gdy korzysta się z nowoczesnych sprzętów (można je znaleźć chociażby w siłowniach w Poznaniu) i pod okiem profesjonalnych trenerów.

Zapraszamy na www.niku.pl.

środa, 5 kwietnia 2017

Profesjonaliści od treningu personalnego w Warszawie Profesjonaliści od treningu personalnego w Warszawie

Prowadzenie sportowego stylu życia stał się obecnie bardzo modne. Wiele osób korzysta już z usług trenera personalnego, który potrafi odpowiednio nakierować w planowaniu treningu i sposobu odżywiania. Indywidualne wsparcie bardziej motywuje i jak twierdzą klienci, daje lepsze efekty. W Warszawie znajdziesz wielu profesjonalistów z dobrymi opiniami, którzy zaszczepią w każdym pasję do sportu.

Popularne kluby fitness w Warszawie zatrudniają specjalnie wykwalifikowane osoby do prowadzenia konsultacji i udzielania rad. Calypso Fitness Club lub Fit&Fun Fitness Club, tak jak i inne najlepsze kompleksy z siłownią w Warszawie posiadają w swojej ofercie zajęcia z trenerami personalnymi o rzetelnej wiedzy potwierdzonej certyfikatami. Są to treningi skierowane do tych, którzy potrzebują ciągłego monitorowania swoich wysiłków i systematycznego analizowania ćwiczeń i diety. Trenerem personalnym, który cieszy się powodzeniem w Warszawie, jest Ania Matusik. Pierwsze spotkanie zazwyczaj jest bezpłatne, u Ani Matusik może również za darmo umówić się na początkowe konsultacje. Na takim spotkaniu będziesz mieć okazję przedstawić swoje oczekiwania i problemy. Na pewno zostaniesz zapytany o aktualne schorzenia, kontuzje i dolegliwości fizyczne tak, aby w tej kwestii nie było żadnych niejasności. Po krótkim wywiadzie, który przeprowadzi z Tobą Ania Matusik lub inny wybrany przez Ciebie trener personalny przystąpicie do układania planu treningowego. Każdy trener powinien skonstruować program, który będzie w sposób odpowiedni dla Ciebie rozwijał wszystkie partie ciała jednocześnie. Jeśli wybór ćwiczeń jest już za nami to pora przystąpić do działania. Niektóre zaproponowane ćwiczenie mogą sprawić trudności, ale trener osobisty jest właśnie od tego, żeby Cię wspierać. Podczas wykonywania przez Ciebie ćwiczeń będzie korygował Twoją postawę i technikę. Wspólnie z każdym dobrym, warszawskim trenerem personalnym wypracujesz pewne nawyki żywieniowe i wzorce ruchowe, które sprawią, że będziesz prowadzić zdrowe życie. Ania Matusik oprócz solidnej pracy nad własnym ciałem gwarantuje każdemu klientowi dobrą zabawę i miło spędzony czas. W jej ofercie znajdziesz zarówno propozycje treningów ze względu na typ budowy ciała, jak i specjalistycznych, dla osób chorych, kobiet i nie tylko. Taka bogata oferta programów zachęci nie jedną osobę.



Należy pamiętać, że każdy trener personalny posiada swoje programy autorskie. Warto więc sprawdzić usługi innych profesjonalistów np. Dawida Woźniakowskiego lub Wiesławy Olkowskiej, a może to zrobić chociażby poprzez stronę Zoptamo.

środa, 16 listopada 2016

Opaski kompresyjne - zalety stosowania.

Opaski kompresyjne są coraz popularniejsze wśród sportowców. Dlaczego? Co sprawia, że coraz chętniej sięgamy po nie podczas treningów.?

Ból, zmęczenie, niewielkie, będące skutkiem mikrowstrząsów, urazy oraz zakwasy czasem poważnie utrudniające chodzenie następnego dnia… Trudno byłoby znaleźć sportowca, który nie doświadczałby tego wszystko po wyczerpującym treningu. Pojawiają się bez względu na dyscyplinę i towarzyszą biciu osobistych rekordów zarówno przez biegaczy, kolarzy czy piłkarzy, jak i piechurów, nordic walkerów czy rolkarzy. Jak powstają?
Mikrourazy mięśni to w dużej mierze skutek ich niedotlenienia. Przy dużym wysiłku twoje tętno może okazać się zbyt niskie, by wydajnie transportować krew do wszystkich partii mięśni. Te, pozbawione tlenu i innych substancji odżywczych, wolniej się regenerują, czego skutkiem są dolegliwości odczuwane przez sportowców po treningu. Uniknąć ich pomogą opaski kompresyjne i inne uciskowe elementy odzieży sportowej. Warto się w nie wyposażyć tym bardziej, że na tym ich zalety się nie kończą.

Dbasz o zdrowie

Opaski i odzież kompresyjna wbrew pozorom wcale nie została stworzona dla sportowców. Kilkadziesiąt lat przed tym, jak trafiła na trasy wyścigów, boiska i siłownie, była już stosowana w medycynie. Stopniowana kompresja – najsilniejsza u dołu i słabnąca ku górze – od dawna stosowana jest w profilaktyce i leczeniu żylaków oraz zakrzepicy. Lekarze rekomendują ją między innymi pacjentom długo stojącym lub siedzącym oraz cierpiącym na cukrzycę.
Biegacze, narciarze biegowi czy chodziarze na wystąpienie tych dolegliwości są narażeni w równym stopniu. Dzięki zwiększonemu dotlenieniu organizmu – a w szczególności – kończyn, takie opaski w dużym stopniu minimalizują ryzyko podobnych problemów. Kwestie zdrowotne i możliwość szybszej regeneracji po wysiłku to najlepszy powód, by dać szansę skarpetom oraz opaskom kompresyjnym.


Ochrona mięśni

Zwłaszcza, że ich noszenie może uniknąć nie tylko zakrzepów i żylaków, ale też wielu dolegliwości natury ortopedycznej. Dzięki uciskowi w miejscach najbardziej narażonych na urazy, zapewniają świetną ochronę mięśni, stawów i ścięgien oraz stabilizację kończyn. Ich noszenie może być więc pomocne w profilaktyce złamań, zwichnięć i naderwań ścięgien, znacznie poprawiając bezpieczeństwo treningów.
Warto je wybrać szczególnie wtedy, gdy planujemy aktywności w trudnym terenie. W czasie biegania na nierównych leśnych ścieżkach, trekkingów w wysokich górach lub przełajowych wędrówek będą podtrzymywały stawy i ścięgna, zapobiegając kontuzjom, o które w takim terenie nietrudno. Oczywiście warto założyć je także wtedy, gdy nie wyruszamy w taki teren, a na bieżnię, piłkarskie boisko lub do klubu fitness.


Odprowadzanie wilgoci

Współczesne opaski kompresyjne dla sportowców produkowane są z syntetycznych tkanin, które zapewniają efektywne odprowadzanie wilgoci. To bardzo ważne szczególnie w przypadku skarpet, chociaż zaletę tę docenią również ci, którzy wybiorą opaski. Materiał, z którego zostały wykonane ściśle przylega do skóry, co mogłoby powodować zatrzymanie potu, a jego produkcja przy dużym wysiłku jest przecież znacznie zwiększona.
Najlepiej w tej roli sprawdzają poliester i poliamid, które dzięki swojej oddychalności zapewniają świetną ochronę przed odparzeniami i otarciami. By ich zakładanie i ściąganie nie sprawiało problemów, a opaska nie spadała podczas treningu, konieczny jest również dodatek elastanu, dzięki któremu takie produkty są odpowiednio rozciągliwe.
Zapraszamy na www.360sklep.pl