Etykiety

PORADY (16) TRENING (16) DIETA (15) Fabryka Siły (10) SUPLE (7)

środa, 13 października 2021

Jak zrobić dietetycznego omleta ?

 Jak zrobić dietetycznego omleta ?

Omlety i owsianki to coś co kojarzy się wszystkim z dietetycznym jedzeniem. Owsianki kojarzą nam się raczej ze śniadaniem na słodko. Natomiast w przypadku omletów możemy kombinować zarówno na słodko jak i na słono. Oczywiście zależy nam głównie na tym, żeby to było dietetyczne śniadanie dlatego musimy pamiętać o kilku kwestiach. 

Do smażenia omleta powinniśmy wybrać zdrowszy tłuszcz. Dobrym rozwiązaniem będzie na przykład oliwa z oliwek albo olej kokosowy. (na oleju kokosowym lepiej smażyć omlety na słodko. Oliwy możemy używać do obu typu omletów. 

Dodatki. Tutaj również powinniśmy zwracać uwagę na jakość produktów. Wybierajmy produkty najmniej przetworzone i świeże. Dobrze jest używać świeżych warzyw i owoców

Dobry omlet to taki, który zawiera jakieś źródło tłuszczu. W przypadku omletów na słodko dobrze jest dodawać np. orzechy czy masło orzechowe. Na słono możemy zdecydować się na przykład na avocado albo oliwki.

 Jak zrobić dietetycznego omleta ?


Omlet z mięsem ? Czemu nie. Takie opcje też są. Możemy śmiało robić omleta z wędliną albo np. tuńczykiem. Omlet pizza ? Pewnie ! Jest on fajnym przykładem jak zamienia się produkty, żeby danie było fit.
 Salami zamieniasz na wędlinę drobiową 
Ser żółty na mozarellę 
Dodajesz oliwki, paprykę i pomidora
Do tego jeszcze pieczarki i robota zrobiona. 
 

Powstaje dietetyczny omlet pizza. Proste prawda ? Oczywiście należy pamiętać o kaloryczności. Pamiętaj, że dania fit nie koniecznie są mało kaloryczne. Ważne natomiast by każdy posiłek wliczać do swojego bilansu dzięki temu możemy jeść dużo ciekawych rzeczy będąc na diecie. 

Przykładowy omlet pizza znajdziecie też u mnie na blogu tutaj


SKŁADNIKI:

Jaja - 3 małe (140 g)
Oliwa z oliwek - 1 łyżka (7 g)
Szynka kanapkowa - 1,75 plastra (35 g)
Pieczarki - 1,5 garści (85 g)
Płatki owsiane - 4,5 łyżki (40 g)
Pomidory - 7,5 sztuki (140 g)
Oregano - szczypta
Pieprz - szczypta
Przecier pomidorowy

 Jak zrobić dietetycznego omleta ?

Teraz pora na omlet na słodko. Tutaj również jest bardzo wiele możliwości. Bazą oczywiście będą płatki owsiane albo np jaglane. Jajka oraz zdrowy tłuszcz do smażenia. 

Możemy też dodawać budyń, twaróg, dżemy 100 % , owoce. 

W przypadku omletów na słodko ogranicza nas tylko fantazja i co najgorsze makro :) Jeżeli masz ułożony plan dietetyczny to trzeba się tego trzymać. Ale większość przepisów można trochę zmodyfikować dzięki czemu możemy je dostosować pod swój plan. 

U mnie w przepisach bazą są z reguły płatki owsiane chociaż czasami trochę eksperymentuje właśnie z twarogiem czy budyniem. Mój ulubiony to omlet sernikowy lub omlet twarogowy. Przepis z bloga zrzucbrzuch.com to zdecydowanie najlepszy jaki jadłem. Rośnie w oczach i jest mega smaczny. Zresztą sami zobaczcie. 







czwartek, 16 września 2021

Posiłki w diecie z Fabryki Siły

 Posiłki w diecie z Fabryki Siły 

Bardzo często pytacie jak wygląda jedzenie, a właściwie posiłki w diecie z Fabryki Siły. Wiadomo, każdy przechodząc na dietę chce jeść możliwie najsmaczniej. Ważne jest również by nasze posiłki były różnorodne. Nawet najsmaczniejsze menu jedzone codziennie może stać się koszmarem. Na szczęście w przypadku ich diety mamy zapewnione jedno i drugie. Mowa tutaj o bardzo smacznych posiłkach i różnorodności. 

W ankiecie dietetycznej po kupnie ich diety wypełniamy zaznaczamy sobie ile chcemy jeść posiłków (można wybrać 4,5 lub 6 dziennie ) 

Określamy sobie również stopień skomplikowania przygotowywanych posiłków. 

Do wyboru mamy również częstotliwość zmian w menu. Możemy sobie nawet wybrać takie menu, w którym przez dwa tygodnie będzie co innego na każdy posiłek. (osobiście uważam, że lepiej mieć powtarzalne co jakiś czas posiłki, lepiej nam będzie je szykować ) 

Chcesz kupić dietę z Fabryki Siły ze specjalnymi gratisowymi dniami ? Kliknij tutaj.

Fabryka Siły - Plany treningowe i dietetyczne



Wracając do tematu naszego wpisu. Jak wyglądają konkretne posiłki ? 

 Posiłki w diecie z Fabryki Siły 

Pokażę Wam kilka moich ulubionych przepisów jak również odnośniki do innych dań. Ten wpis pozwoli Wam dowiedzieć się jak wygląda w rzeczywistości jedzenie na ich diecie. 

Przykładowe śniadania :

Omlet z figami i słonecznikiem - cały przepis 



Owsianka bananowo - pomarańczowa z orzechami - cały przepis 


Przykładowe obiady : 

Schab z sosem pieczarkowym z ziemniakami i duszoną marchewką - cały przepis 


Makaron z indykiem i brokułem w sosie czosnkowym - cały przepis 


Przykładowe kolacje : 

Pełnoziarnisty naleśnik z owocami - cały przepis 


Naleśniki z serkiem homogenizowanym i truskawkami


Jeżeli nadal jesteście ciekawi innych przepisów to zapraszam do tego wpisu - Dzień z diety Fabryki Siły 

Dodatkowo możecie sobie jeszcze zobaczyć na tym kanale jak wyglądają posiłki łącznie z przygotowaniem. 



Dla mnie zdecydowanym plusem był wygląd i smak potraw z ich diety. Najważniejsze jest to, że dania są również sycące. Podczas mojej pierwszej redukcji, która trwała kilka miesięcy (efekty tutaj)  tylko pod koniec byłem trochę głodny. Dodatkowo fajne jest to, że są również wersje z wykluczeniem produktów jeśli chcemy. Np wersja wegetariańska albo tylko ryby. Ogólnie można dostosować swoją dietę idealnie pod siebie. Jeśli czegoś nie lubisz możesz wykluczyć to z diety.