poniedziałek, 23 marca 2015

Nie zapominaj o łydkach !!

W zeszłym roku pisałem posta o tym jak ważny jest trening nóg podczas kształtowania sylwetki. W poście na ten temat przytoczyłem parę argumentów dla, których warto trenować nogi oraz parę fotek panów, którzy o treningu nóg zapominają. Kolejna ważna partią ciała o której należy pamiętać są łydki. Wielu trenujących jak już robi nogi to ogranicza się do przysiadów ze sztangą czy też wykroków zaniedbując przy tym łydki. Mało rozbudowane łydki w stosunku do reszty ciała również bardzo dziwnie wyglądają dlatego lepiej zadbać o ich rozwój już podczas początkowych treningów.

Kiedyś usłyszałem bardzo proste ,a zarazem mądre zdanie "łydka jest bicepsem nogi " :) 

O super bicepsy walczy chyba każdy trenujący (czasami już na pierwszym w życiu treningu) :) Dlaczego więc z takim samym zapałem nie podejść do treningu łydek ? 

Chyba zdecydowanie lepiej wygląda taka łydka : 



Niż taka ? 


Jeśli masz podobne zdanie do mojego to zacznij trenować łydki już od następnego treningu.

A jak się do tego zabrać ?

Wspięcia, wspięcia i jeszcze raz wspięcia :)


Najłatwiejsze ćwiczenie możemy wykonać w domu, wystarczy mieć np. dwie książki tej samej długości albo kawałek deski i możemy rozpocząć pierwszy trening łydek. Na początku najlepiej robić po 4 serię do maksymalnego zmęczenia. Robimy powtórzenia aż odczujemy pieczenie w łydkach :) 

Jeśli masz dostęp do siłowni możesz robić spięcia na specjalnych maszynach 



Albo z pomocą kumpli jak na zdjęciu poniżej :) 


Trenujecie łydki ?  :)

środa, 11 marca 2015

Trening pleców z wykorzystaniem drążka

Dzisiaj obiecany jakiś czas temu krótki ale efektowny trening pleców z użyciem drążka do podciągania. Jak już kiedyś Wam pisałem drążek to wydatek około 100 zł, a możemy w domowym zaciszu trenować większość partii mięśniowych. Ja od paru dni robię trening pleców złożony z trzech do czterech ćwiczeń w zależności czy w danym tygodniu robiłem już plecy na siłowni.


                                                          1. Podciąganie do klatki



2. Podciąganie do karku


3. Podciąganie w wąskich uchwycie do brody

uchwyt może być szerszy niż na zdjęciu jeśli Wam wygodniej

Taki zestaw wykonuję 2 razy w tygodniu po 3 serie po 10 powtórzeń. 

Powodzenia w podciąganiu :)


wtorek, 24 lutego 2015

Nowy zakup - drążek treningowy

Od ponad dwóch tygodni jestem posiadaczem własnego drążka treningowego zdjęcie poniżej. Na zakup zdecydowałem się ponieważ wszelkiego rodzaju podciągania na drążku świetnie działają na kształtowanie całej sylwetki niestety na siłowni często są kolejki do drążka albo zbyt mało miejsca i koliduje to z treningami innych osób. Na szczęście cena takiego drążka nie jest zbyt wysoka (mój kosztował 95 zł na allegro plus koszty wysyłki i bez problemu udało się go zamontować w piwnicy.
Teraz mogę robić trening na drążku zawsze kiedy mam na to ochotę.


Myślę, że cena nie jest zbyt wysoka za tak uniwersalny przyrząd treningowy jakim jest drążek. Dodam, że wykonany jest bardzo solidnie i wykonuję na nim treningi bez żadnych obaw o urwanie drążka czy też skrzywienie.

W osobnym poście postaram się opisać konkretne treningi z użyciem drążka. Tymczasem zapraszam Was do lektury na temat treningu brzucha z użyciem drążka -> Tutaj

Polecam zakup każdemu kto ma ochotę poćwiczyć i dysponuje kawałkiem wolnego sufitu czy też ściany, na której taki drążek można by zainstalować.

A jak u Was z treningami na drążku ? :)