środa, 22 lipca 2015

Trening - zmaksymalizuj efekty.

Podstawą każdego treningu jest racjonalne podejście do niego, ułożenie odpowiedniego planu oraz kilka istotnych aspektów które są często zapominane a mają niebagatelny wpływ na efekty.
Podczas każdego treningu musimy pamiętaj o bardzo istotnych sprawach:

1. Rozgrzewka
Poprzez przeprowadzenie prawidłowej rozgrzewki przygotowujemy nasz organizm do czekającego nas za chwilę wysiłku. Warto poświęcić co najmniej kilka minut na intensywną rozgrzewkę bo dzięki temu zmniejszamy ryzyko groźnego urazu. Udowodniono także że mięśnie rozgrzane są w stanie pracować nawet o 20-30% wydajniej niż mięśnie nie rozgrzane.
Jak widać warto się dobrze rozgrzać aby zmaksymalizować efekty naszego treningu.





2. Odpowiednie nastawienie
Odpowiednie nastawienie i motywacja przed treningiem są równie ważne jak prawidłowa rozgrzewka. Przystępowanie do treningu na zasadzie byle zrobić jak najszybciej i zapomnieć nie ma wielkiego sensu. Starajmy się skoncentrować przed każdym treningiem, postawić cele i je zrealizować. Wykonujmy każdy element treningu rzetelnie bo to zaprocentuje w przyszłości.
O metodach motywacji nie będę tutaj wspominał gdyż myślę, że każdy bez problemu znajdzie najlepszą dla siebie metodę.




3. Dieta
Odpowiednie żywienie jest podstawą rozwoju sportowego. Pamiętaj o dobraniu żywienia do indywidualnych potrzeb. Kombinuj i znajdź optymalny schemat dla siebie.
Zastosuj te trzy proste rady a gwarantuję że efekty treningów znacznie wzrosną.


Dopisalibyście coś jeszcze ? 

sobota, 11 lipca 2015

Kwasy Gold Omega-3 Olimp - recenzja

O tym, że kwasy tłuszczowe z grupy omega 3 są niezbędne dla organizmu jest od paru lat coraz głośniej zarówno w internecie jak i telewizji. Coraz więcej osób dba o swoje zdrowie i przerzuca się na zdrowy styl życia. Nic w tym dziwnego wystarczy popatrzeć na społeczeństwo Stanów Zjednoczonych albo Anglików gdzie większość ludzi zmaga się z nadwagą. 

Bycie zdrowym, zgrabnym i fit staje się na topie i moim zdaniem to całkiem niezła moda, lepiej mieć wokół siebie maniaków bycia fit niż fastfoodwców :) 

Kwasy tłuszczowe są bardzo istotne również w diecie kulturystycznej czy też ludzi preferujących sporty siłowe. Bardzo wielu sportowców dostarcza je do organizmu każdego dnia, nie tylko podczas okresów ostrych treningów. Oczywiście każdy wie, że najlepszym źródłem kwasów są ryby.





Niestety wiemy, że ceny ryb w Polsce są dość wysokie i niestety nie każdego stać na codzienne spożywanie np. łososia. 

Na szczęście jest rozwiązanie. Kwasy Omega 3 w kapsułkach. Ostatnio zakupiłem sobie sporą dawkę, paczkę widzieliście w tym poście.



Parę słów o Kwasach z Firmy Olimp 
- wspomagają pracę serca i układu krążenia
- chronią wątrobę
- wspomagają pracę układu nerwowego 
- wzmacnia odporność 

Myślę, że kwasy omega 3 to uniwersalny suplement który powinien na co dzień gościć w naszej diecie. Najlepiej pod postacią ryb ale myślę, że w takiej formie też nie zaszkodzi :)


czwartek, 11 czerwca 2015

100 % Whey Protein

W poprzednim poście zapowiedziałem recenzje suplowych zakupów :) 
Na pierwszy ogień idzie białko 100 % Whey Protein

http://www.sfd.pl/sklep/prdir.aspx?pid=211&produkt=27093

Białko to oprócz aminokwasów suplement, który praktycznie cały rok jest w mojej diecie. Staram się testować białka różnych firm by w końcu wybrać produkt idealny. Długo byłem przywiązany do produktów Olimp ale ostatnio bardzo dużo pozytywnych opinii czytałem o produktach Scitec. Postanowiłem wypróbować właśnie to białko. 

Opis producenta : 
- Najsmaczniejsze białko na rynku
- Bardzo dobry profil aminokwasowy
- Doskonała rozpuszczalność i jakość
- Zawiera nienaruszone frakcje białkowe
- Nie zawiera aspartamu!

Suplementy Białkowe są źródłem azotu oraz aminokwasów niezbędnych do utrzymania i rozwoju tkanki mięśniowej. Dlatego białko 100% Whey Protein przyczynia się do wzrostu i rozwoju masy mięśniowej oraz pomaga w utrzymaniu zdrowych kości. Białko serwatkowe uważane jest za białko "kompletne”, ponieważ dostarcza wszystkie niezbędne aminokwasy, łącznie z 9 niezbędnymi aminokwasami, których organizm nie potrafi syntetyzować (Histydyna, Izoleucyna, Leucyna, Lizyna, Metionina, Fenyloalanina, Treonina, Tryptofan, Walina).

100% Whey Protein posiada więcej dodatkowych składników: jeden z nich "Matriks Aminokwasowy" będący dodatkowym źródłem aminokwasów takich jak Tauryna i L-Glutamina. L-Glutamina jest najpowszechniej występującym w ludzkim organizmie aminokwasem- bardzo potrzebnym organizmowi. 

Moje wrażenia : 
- smak i rozpuszczalność naprawdę super (ja rozpuszczam w wodzie)
- brak jakichkolwiek problemów żołądkowych, zgagi itp 
- wyraźna poprawa samopoczucia już po pierwszych dniach stosowania (mniejsze zakwasy)

Na dalszą opinię trzeba będzie poczekać do końca opakowania :) 

Macie jakieś doświadczenia z tym białkiem albo innymi produktami firmy Scitec ?