środa, 16 listopada 2016

Opaski kompresyjne - zalety stosowania.

Opaski kompresyjne są coraz popularniejsze wśród sportowców. Dlaczego? Co sprawia, że coraz chętniej sięgamy po nie podczas treningów.?

Ból, zmęczenie, niewielkie, będące skutkiem mikrowstrząsów, urazy oraz zakwasy czasem poważnie utrudniające chodzenie następnego dnia… Trudno byłoby znaleźć sportowca, który nie doświadczałby tego wszystko po wyczerpującym treningu. Pojawiają się bez względu na dyscyplinę i towarzyszą biciu osobistych rekordów zarówno przez biegaczy, kolarzy czy piłkarzy, jak i piechurów, nordic walkerów czy rolkarzy. Jak powstają?
Mikrourazy mięśni to w dużej mierze skutek ich niedotlenienia. Przy dużym wysiłku twoje tętno może okazać się zbyt niskie, by wydajnie transportować krew do wszystkich partii mięśni. Te, pozbawione tlenu i innych substancji odżywczych, wolniej się regenerują, czego skutkiem są dolegliwości odczuwane przez sportowców po treningu. Uniknąć ich pomogą opaski kompresyjne i inne uciskowe elementy odzieży sportowej. Warto się w nie wyposażyć tym bardziej, że na tym ich zalety się nie kończą.

Dbasz o zdrowie

Opaski i odzież kompresyjna wbrew pozorom wcale nie została stworzona dla sportowców. Kilkadziesiąt lat przed tym, jak trafiła na trasy wyścigów, boiska i siłownie, była już stosowana w medycynie. Stopniowana kompresja – najsilniejsza u dołu i słabnąca ku górze – od dawna stosowana jest w profilaktyce i leczeniu żylaków oraz zakrzepicy. Lekarze rekomendują ją między innymi pacjentom długo stojącym lub siedzącym oraz cierpiącym na cukrzycę.
Biegacze, narciarze biegowi czy chodziarze na wystąpienie tych dolegliwości są narażeni w równym stopniu. Dzięki zwiększonemu dotlenieniu organizmu – a w szczególności – kończyn, takie opaski w dużym stopniu minimalizują ryzyko podobnych problemów. Kwestie zdrowotne i możliwość szybszej regeneracji po wysiłku to najlepszy powód, by dać szansę skarpetom oraz opaskom kompresyjnym.


Ochrona mięśni

Zwłaszcza, że ich noszenie może uniknąć nie tylko zakrzepów i żylaków, ale też wielu dolegliwości natury ortopedycznej. Dzięki uciskowi w miejscach najbardziej narażonych na urazy, zapewniają świetną ochronę mięśni, stawów i ścięgien oraz stabilizację kończyn. Ich noszenie może być więc pomocne w profilaktyce złamań, zwichnięć i naderwań ścięgien, znacznie poprawiając bezpieczeństwo treningów.
Warto je wybrać szczególnie wtedy, gdy planujemy aktywności w trudnym terenie. W czasie biegania na nierównych leśnych ścieżkach, trekkingów w wysokich górach lub przełajowych wędrówek będą podtrzymywały stawy i ścięgna, zapobiegając kontuzjom, o które w takim terenie nietrudno. Oczywiście warto założyć je także wtedy, gdy nie wyruszamy w taki teren, a na bieżnię, piłkarskie boisko lub do klubu fitness.


Odprowadzanie wilgoci

Współczesne opaski kompresyjne dla sportowców produkowane są z syntetycznych tkanin, które zapewniają efektywne odprowadzanie wilgoci. To bardzo ważne szczególnie w przypadku skarpet, chociaż zaletę tę docenią również ci, którzy wybiorą opaski. Materiał, z którego zostały wykonane ściśle przylega do skóry, co mogłoby powodować zatrzymanie potu, a jego produkcja przy dużym wysiłku jest przecież znacznie zwiększona.
Najlepiej w tej roli sprawdzają poliester i poliamid, które dzięki swojej oddychalności zapewniają świetną ochronę przed odparzeniami i otarciami. By ich zakładanie i ściąganie nie sprawiało problemów, a opaska nie spadała podczas treningu, konieczny jest również dodatek elastanu, dzięki któremu takie produkty są odpowiednio rozciągliwe.
Zapraszamy na www.360sklep.pl

czwartek, 13 października 2016

Kreatyna dla kulturystów

Młodzi zapaleni kulturyści z pewnością szybko oczekują ogromnych zmian w swoim ciele w postaci wymarzonej muskulatury. Niestety jest to niemożliwe do osiągnięcia w sposób naturalny ale istnieją preparaty, które są w stanie zredukować ten czas. Na przykład popularny suplement diety HMB, który jest niedoceniany przez wielu początkujących. 






Błędnym myśleniem jest to, że kreatyna wpłynie na błyskawiczny przyrost masy mięśniowej. Kreatyna nie ma takiego działania i właśnie problemem jest to, że nikt o tym zbyt głośno nie jest. Ludzie naczytają się w sieci o tym, że kreatyna jest super ale nie czytają dla kogo jest super. HMB w przeciwieństwie do kreatyny jest właśnie dla początkujących a kreatyna dla tych co pewien staż mają już odbyty. I to jest główna różnica, która jednak jest bardzo znacząca dla portfela i dla samego organizmu. Stosowanie kreatyny mija się z celem w początkowym etapie, gdyż identyczny efekt uzyskuje się bez używania tego suplementu. Organizm sam sobie wytwarza odpowiednie związki, które powodują efekt „puchnięcia”.

U osób doświadczonych, czyli takich, którzy wyrobili sobie już niejako mięśnie nie będą mieli już takich efektów po samych ćwiczeniach. Stąd zalecane jest używanie kreatyny. HMB jest przeciwieństwem. Wspomaga na początku mięśnie pobudzając je do rozrostu a w przypadku przestojów między treningami jest nieocenionym przyjacielem. Dzięki niemu możemy bardzo szybko powrócić do poprzedniej formy. Dodatkowo HMB działa jak spalacz tłuszczu – tkanki tłuszczowe są redukowane do minimum podczas ciągłych ćwiczeń oraz regularnym stosowaniu suplementu.

Nie należy oczywiście zapominać o diecie, bo bądź co bądź jest ona niezmiernie ważna i gra kluczową rolę podczas budowania wymarzonej sylwetki. HMB jest również bogate w szereg różnych witamin, które zmniejszają ryzyko wystąpienia kontuzji oraz schorzeń związanych ze stawami. Warto wspomnieć, że koszt takiego suplementu nie przekracza 50 złotych a pieniądze wydane na odżywki białkowe lub kreatynę, które w początkowej fazie niczego sensownego nie wniosą dla naszej muskulatury niekiedy przekraczają dwukrotną kwotę tego preparatu.

A jak tam u Was ? Stosowaliście kręatynę? 

wtorek, 11 października 2016

Jakie korzyści niesie za sobą trening siłowy bez sprzętu?

W dzisiejszych czasach wcale tak łatwo nie jest utrzymać szczupłą sylwetkę bez nadmiaru tkanki tłuszczowej. Na dodatek wypada też wzmocnić swoje mięśnie oraz ścięgna tak, aby dało się na długo pozostać w zdrowiu unikając kontuzji. Dlatego też sporo osób pragnie rozpocząć aktywność fizyczną. Niestety pewien odsetek tych osób musi zrezygnować z uwagi na kosztowne karnety na siłownię bądź też zniechęcają się oni długim czasem dotarcia na miejsce ćwiczeń.

 Warto jednak kontynuować ćwiczenia, ponieważ jest możliwość obejścia się bez wydawania pieniędzy na karnet na siłownię oraz marnowania czasu, by dojechać na salę. Taką właśnie alternatywą jest trening siłowy bez sprzętu. Tego rodzaju aktywność można wykonywać zarówno w domu oraz w każdej innej wolnej przestrzeni np. parku, boisku czy pokoju hotelowym. Do wzmocnienia swoich mięśni tym sposobem nie potrzebujemy absolutnie żadnego sprzętu i tym nie wydajemy niepotrzebnie pieniędzy. Wbrew niepochlebnym opiniom dobrze skonstruowany trening siłowy bez sprzętu pozwala wytrenować każdy mięsień na ciele człowieka. Do wykonywania takiego treningu wystarczy własne ciało, czasami możemy posłużyć się jeszcze krzesłem, kanapą , albo stołem. Niektóre ćwiczenia będą wymagać od nas oparcia się o coś albo unoszenia. 




Wystarczy tylko wraz ze wzrostem wytrenowania odpowiednio dobierać trudniejsze warianty przysiadów, pompek, podciągnięć na drążku oraz ćwiczeń na brzuch, a uda się nam uzyskać godną pozazdroszczenia krzepę. 



Na dodatek wykonując trening siłowy bez sprzętu wzmacniamy stawy oraz ścięgna i tym samym nie narażamy się na kontuzje, co jest częste przy ćwiczeniach z ciężarami. Zatem chcąc cieszyć się pięknym ciałem i niemałą siłą warto sięgnąć po ten typ treningu, a przy okazji nie wydając na to pieniędzy.