środa, 8 stycznia 2014

Podstawy diety przy treningu siłowym

Kiedy już rozpoczniemy regularne treningi należy pamiętać, że równie ważne jak ćwiczenia są spożywane przez nas posiłki. Pamiętajcie wymarzona sylwetka to w 70% dieta i 30% trening chociaż moim zdaniem warto przykładać się do wszystkiego na 100% :)

Każdy kto rozpoczyna przygodę z siłownią i sportami siłowymi musi zdać sobie sprawę, że odżywiając się źle nie spali tłuszczu, nie zbuduje masy mięśniowej i nie osiągnie zadowalających efektów. Sam też popełniałem podobne błędy na początku przygody z siłownią, wmawiałem sobie, że skoro ćwiczę ostro to mogę sobie jeść co chce - dopiero po jakimś czasie dotarło do mnie w jak wielkim błędzie byłem... 

Dlatego jeśli czytasz to i jesteś początkujący to zastosuj się do tych porad. Wierz mi dzięki nim oszczędzisz sobie w przyszłości wiele nerwów i niezadowolenia, a sylwetka od razu będzie się prawidłowo rozwijać.


Razem z treningami zacznij zdrowo jeść, twoja dieta powinna być bogata w : 

 -  białko
- pełnoziarniste pieczywo 
- warzywa 
- owoce
- zdrowe tłuszcze

Unikaj

- jedzenia smażonego na głębokim tłuszczu
- fast foodów 
- słodyczy
- alkoholu

Dokładniejszą dietę postaram się z przykładami przedstawiać w kolejnych postach.

1 komentarz:

  1. Warto też wspomnieć o "cheat meals/days", które są w stanie zepsuć efekty kilkumiesięcznej roboty :)
    Chociaż niedawno czytałam, że w tygodniu można jeść 5 niezdrowych 'posiłków' (oczywiście licząc, że dziennie jemy ich 5)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania, krytykowania, wymiany poglądów. Pamiętajcie o jednej zasadzie - krytyka niech będzie konstruktywna i rzeczowa. Dzięki